kisah selepas final

alhamdulillah bebaru aku telah selesai menjalani final exam yang pertama dan yang terakhir pada 4 nov 08 paper I.C.E tapi jgn korang ingat ais batu ataupun air batu campur...tu singkatan pendek subjek yang aku ambik...untuk singkatan panjangnya plak Internal Combustion Engine... apa2pun aku dah lega sangat sebab subjek ni last aku exam di UMP....selepas ni plak aku akan menjalani LI.

Selepas exam...aku dan budak rmh aku merancang nak gi obernite mlm tu...nak enjoy puas2 slps 2thn setgh penat lelah menuntut ilmu di UMP...

selepas solat isyak kami pun bertolak dengan dua buah keta lebih kurang 9org jgk la yg join...destinasi pertama kami mlm tu...apa lagi klau bukan ke tanjung lumpur...lapar beb tak makan dari pagi td sbb asyik study utk final...masing2 muka dah x boleh blah...semua kelaparan...

Sampai je kat tanjung lumpur kami memilih restoran ana ikan bakar...restoran ni mmg jadi pilihan aku dan mbr2 yg lain sbb masakannya sedap dan banyak...mmg kenyang hbs...lps tu harga kat restoran ni mmg murah...aku dan mbr2 order menu masing2...aku plak order nasi goreng, tomyam campur dan minum air kelapa laut sbb paklie cakap sedap air tu...yang bestnyer tauke brg motor dan tauke top up....ting and acap open table blanje makan sotong masak goreng tepung...tenkiu...hehehe...

ok makanan dah sampai...apa lagi...masing2 dah lapar...terus je makan sampai x ingat dunia...hahaha...malam tu aku mmg bebetol makan sampai boleh habiskan nasi goreng, tomyam, sotong goreng dan air kelapa laut....kenyang giler...selesai makan aku pun pi bayar...nak tahu bape kena campur semua skali yang aku makan...rm8 je...memang murah dan berbaloi hbs...

selepas makan semua kembali bertenaga...kami pun meneruskan destinasi ke teluk cempedak (TC)....malam tu org x seramai hujung mggu...aku pun berjalan sampai menghirup udara angin pantai...mmg rasa puas sbb lps ni x gado pikir pasal exam lg...semua dah settle...sambil berjalan2 dan lepak kat situ aku pun tengok gelagat pengunjung yang datang disitu...ada yang datang dengan berkeluarga...dengan kekawan...dan dgn couple masing2...aku tertarik sorang peniaga kaki lima...dia menjual lukisan yang dibuat didalam botol mengunakan serbuk berwarna...seni dan kreatif giler...



selain lepak2 kat situ...apa lagi...mesti x terlepas punya sesi bergambar...klau bab bergambar ni mmg aku suka posing mcm2 gaya...dlm hati teringin nak jadi model tapi x tercapai plak...hahaha...lps masing2 dah penat...kami pun balik...sblm tu mesti x ketinggalan makan ice cream mc'd dl...



lps kat tc kami berpecah...keta achik terus ke kuantan...yang aku tahu diarong nak gi cari bapok...ish2...aku naik keta paklie terus balik ke UMP...sampai je dibilik aku dah x larat sbb kepenatan dan terus je terlelap...

2 Comments:

  1. Tanpa Nama said...
    bestnye dah abis..
    aku ade satu lg..
    study kaw2..
    jom join komuniti blogger2 UMP..
    klik link bwh ni:
    http://bdfabregas.blogspot.com/2008/11/alert-kepada-blogger2-ump.html
    Tanpa Nama said...
    abg jamillll...nk no tepon awek yg pki tudung kt umah makcik abg jamill...bleh la..hahaha

Post a Comment